بیمارستان تندیس همگام با پویش ملی سنجش فشار خون

Category: اخبار

می‌شود، زیرا در اکثر افراد علامتی ندارد و تنها با اندازه گیری مشخص می‌شود که فرد به فشار خون بالا مبتلاست یا خیر و به همین دلیل مردم به این بیماری توجه کمتری می‌کنند. عوارض فشار خون بالا جبران‌ناپذیر است. بر اثر فشار خون بالا عروق شبکیه چشم، کلیه‌ها و قلب و عروق آسیب جدی ‌می‌بینند و همچنین احتمال بروز سکته‌های مغزی و قلبی افزایش پیدا می‌کند.

بسیج ملی سنجش فشارخون از صبح شنبه ۱۸ خرداد آغاز و تا ۱۵ تیر ادامه خواهد داشت. شهروندان می‌توانند به نزدیک‌ترین مرکز درمانی مراجعه کرده و فشار خون آن‌ها رایگان سنجیده و در سامانه ثبت شود. همچنین این امکان فراهم شده تا، هموطنانی که توانایی اندازه گیری فشار خون خود را دارند به سامانه بسیج ملی کنترل فشار خون به نشانی salamat.gov.ir مراجعه و پس از وارد کردن کد ملی و تاریخ تولد، فشار خون خود را ثبت کنند.
پس از ثبت فشار خون در سامانه خوداظهاری پیامکی مبنی بر میزان فشار خون به شماره تلفن همراه فرد ارسال می شود و در انتهای مرحله ثبت‌نام توصیه‌های لازم با توجه به محدوده فشار خون فرد به او داده می شود و در صورتی که شخص مبتلا به فشارخون بالا باشد پیگیری‌های لازم برای مراجعه به مراکز بهداشتی یا پزشک صورت خواهد گرفت. .
بیمارستان تندیس نیز مانند دیگر مراکز درمانی جهت سنجش و ثبت فشار خون، پذیرای شماست.
وقتش رسیده آستین‌ها را بالا بزنیم.