شروع دوره جدید کلاس های آمادگی برای زایمان فیزیولوژی(حضوری)

Category: اخبار

کلاس های آمادگی زایمان(فیزیولوژی) به صورت حضوری از روز شنبه مورخ 1401/08/28 برگزار میگردد.

برای ثبت نام با شماره 75254256 تماس بگیرید.

زايمان فيزيولوژيك چيست؟

زايمان فيزيولوژيك در واقع طي شدن روند طبيعي زايمان بدون هيچ گونه دخالت داروئي و پزشكي است. در زايمان فيزيولوژيك تا زمان رسيدن زايمان هيچ اقدام داروئي و يا پزشكي انجام نمي شود. در اين نوع زايمان تمام سعي بر اين است كه فرد از ابتدا تا آخر احساس راحتي داشته باشد.

تفاوت زايمان فيزيولوژيك و طبيعي:

در زايمان طبيعي انواع دخالت‌هاي داروئي و پزشكي انجام مي‌شود اما در زايمان فيزيولوژيك در طی دوران بارداری، مادر با دردهای طبیعی خود مواجه می شود و روند زایمان را با کمترین دخالت داروئی وپزشکی طی می کند.

روند زايمان فيزيولوژيك:

در زايمان فيزيولوژيك مصرف داروی محرک انقباضات رحمیمثل اکسی توسین یا داروی تسکین دهنده مثل پتدین و… در طی لیبر و زايمان لازم نیست. مادران باردار در روند زايمان فيزيولوژيك می توانند در هر وضعیتی که خود انتخاب می کنند و در آن وضعیت احساس راحتی بیشتری می کنند قرار بگیرند و زایمان کنند.

با فرار رسیدن هفته های آخر بارداری، در بدن تغییراتی روی می دهد که زن باردار وجنین را برای زایمان آماده می کند. در این زمان جنین قادر است به زندگی خود در خارج از رحم ادامه دهد. زمان زایمان لحظه پراضطراب و مهیج برای زن و خانواده اش است. طبیعت زایمان درد است و علت اصلی درد زایمان، انقباضات رحم است که باعث باز و نرم شدن دهانه رحم می شود.

واکنش زن باردار نسبت به درد زایمان متفاوت است وتحت تاثیر عوامل زیادی مانند فرهنگ، احساس ترس و نگرانی، تجربه زایمان قبلی، میزان آمادگی برای بچه دار شدن و حمایت همسر است.

کلاس های زايمان فيزيولوژيك جهت مادران باردار محترم ضروری است و آموزش های لازم زايمان فيزيولوژيك به مادران در چندین جلسه اموزش داده می شود. در زايمان فيزيولوژيك مادر پیش از زایمان در کلاس های آمادرگی برای زایمن شرکت می کند و با روش هایمختلف زایمان آشنا می شود، آزادانه مجاز به انتخاب شیوه زایمانی است و در این روش مادر، در صورت تمایل با همراه به اتاق زایمان وارد می شود.

آب درمانی و استفاده از وان زایمان: این روش برای شل شدن عضلات، کاهش اضطراب و درد و تحریک زایمان مفید است، این روش موجب احساس راحتی و تن آرامی حین انقباضات می شود، روش های مختلف آب درمانی شامل: استفاده از وان یا دوش آب گرم، استفاده از دوش دستی برای ریختن آب روی شکم وکمر، استخر زایمان وجکوزی می باشد.

زایمان در آب یکی از روش های کاهش درد در زایمان می باشدکه زن باردار می تواند برای کاهش درد زایمان از آن استفاده کند اما پیش از آن حتما باید با عامل زایمان مشورت کند.